Programmet nedan visar samtliga programpunkter 2018 på alla våra scener. Filtrera till höger för att välja efter scen och tema.
-
Filtrera på Ämne
-
Filtrera på Scen
Inga programpunkter matchade.
09:15
24 oktober
09:15 - 10:00
The pursuit of the perfect coffee packaging
25 years ago, Löfbergs was first in Europe was to remove aluminium from the packaging. Since then, the family-owned coffee roaster has continued to develop more climate-smart solutions. Listen to the story of a packaging pioneer, now aiming to only use recycled and renewable materials.
- Scen:
- Superbrandscenen
- Tema:
- Hållbarhet /:: Material
10:00
24 oktober
10:00 - 11:00
Fiber based packaging materials are on a move
Driven by the increasing awareness that plastics is not always the answer, molded pulp are back with anything from complicated hybrid bottles to new inventive trays while corrugated board/cartons see renewed growth. In this talk emerging challenges, recent trends and the development of next generation of fiber-based packaging will be presented.
- Scen:
- Scanpack Academy
- Tema:
- Material
24 oktober
10:00 - 11:00
Digitalization in Food and Beverage – What is it and why should I care?
What is happening in the food & beverage sector? What is this digitalization that everybody is talking about, why is this happening now and how will it affect me? Topics such as internet of things (IoT), Industry 4.0, cloud computing, artificial intelligence etc will be explained and the relevance to food & beverage industry will be discussed.
- Scen:
- Superbrandscenen
- Tema:
- Smart Industry
10:30
24 oktober
10:30 - 11:00
Tap into the subconscious shopper mind
95% of our thoughts, including purchase decisions, take place in our subconscious mind. Imagine if you as a marketer or brand owner could get direct and un-biased access to your consumers’ subconscious thoughts, in real-time. Learn about how to measure variables like stopping power, motivation index and purchase intent – while reducing the biases inherent when asking consumers about their opinion. Smurfit Kappa with partners generates vital insight to why shoppers prefer some products or packaging over others!
- Scen:
- Speakers Stage
24 oktober
10:30 - 10:55
Gyllene effekter - på silvrig yta
Steven Widlic från Printhouse i Oslo och Thomas Jansson, Iggesund Paperboard, berättar om trender inom digitaltryck med utgångspunkt från ett samarbete som lett fram till lanseringen av Metalprint Digital. Deras samarbete vid utveckling och testning ledde i sin tur fram till att det första referensobjektet blev en mycket uppmärksammad förpackning i form av en guldtacka. Det är dessutom ett gott exempel på hur samarbete med olika kompetenser kan snabba på tiden från produktidé till marknadsdebut.
- Scen:
- Visutech Digital Academy
11:00
24 oktober
11:00 - 12:00
Sustainable innovations for a better future
Today's consumers are more environmentally conscious than ever, and the whole society is aiming for a more sustainable development. This puts high demands on a company’s product development. Simon Boas Hoffmeyer, Sustainability Director at Carlsberg Group, explains how Carlsberg works strategically to meet these new requirements, with a new industry leading sustainability programme, and with the development of sustainable packaging innovations.
- Scen:
- Superbrandscenen
- Tema:
- Sustainability
24 oktober
11:00 - 11:30
FoodTech - Designing innovative food production lines
Every day is a fight to lower the production costs and increase production efficiency. How do you design a high performance production flow that delivers results? FlexLink will present how we help food manufactures increase line OEE and gain production volume. Stop by and learn more.
- Scen:
- Speakers Stage
24 oktober
11:00 - 11:25
Digitala utmaningar för läkemedelsförpackning och potentiella lösningar i försörjningskedjan
- Scen:
- Visutech Digital Academy
11:30
24 oktober
11:30 - 12:00
Helheten förenklar, säkrar din leverans och tryggar din kommunikation
- Scen:
- Speakers Stage
24 oktober
11:30 - 11:55
The wonderland of digital print
Hadar leder den kreativa verksamheten in-house hos HP Indigo. Hon arbetar med designers och prepress-experter som designar och utvecklar kampanjer specifikt för HP Indigo-kunder och som med Indigo LEP-teknikens unika funktioner skapar förmånlig marknadsföring anpassad för millennie- och z-generationerna.
Genom att utbyta designkoncept och applikationsidéer med tryckerier över hela världen, är Hadar i framkant när det gäller applikationsutveckling för digitalt tryck.
En av hennes skapelser är mjukvaran för variabeldesign HP SmartStream Mosaic, som är den grafiska motorn bakom många varumärkeskampanjer, som Coca Cola Extraordinary, OREOs semesterkampanj och Amarulas kampanj Save the Elephants. Innan hon började på HP Indigo, arbetade Hadar som kreativ och produktionschef för ledande högteknologiska företag som Comverse och Telmap. Dessförinnan ägde hon ett eget grafiskt företag.
- Scen:
- Visutech Digital Academy
12:00
24 oktober
12:00 - 13:00
Bioplastsamtal - Svensk Dagligvaruhandel ställer om till biobaserade och cirkulära förpackningar
Representanter från Svensk Dagligvaruhandel ger sin syn på framtiden och sin färdplan.

- Scen:
- Speakers Stage
24 oktober
12:00 - 13:00
Bioplastsamtal - Förnybar råvara, ett enkelt val för konsumenten
- Scen:
- Speakers Stage
24 oktober
12:00 - 13:00
Turbo Talks
Turbo Talks är ett nytt inslag på Scanpack, på Superbrandscenen kommer flera start-ups och innovativa lösningar presenteras under snabba pitchar på två minuter, när klockan stannar är tiden slut.
- Scen:
- Superbrandscenen
13:00
24 oktober
13:00 - 14:00
Brand owners interest in digital printing - the need to think differently!
This session from HP will illustrate how and why consumers push brand owners to use new technologies, and how the package decoration will remain the connecting element between them. Digital printing by HP plays an active role in such connection, and keeps on evolving to serve this trend even more closely. The speech will also talk about some of the places that brand will need to revisit in their operations to fully enjoy these new possibilities.
- Scen:
- Superbrandscenen
- Tema:
- Digital print
13:30
24 oktober
13:30 - 14:00
Hållbarhet med rätt förpackning - vad betyder det?
Många gånger pratas det om att vi måste bli mer miljömedvetna gällande förpackningar, men vad innebär det egentligen? Är det materialet i sig, är det minskning av material, gäller det att förlänga hållbarheten? Kompostering eller biologiskt nedbrytbart? Är marknaden beredd att betala för det? Vilka yttre förutsättningar finns det som exempelvis återvinning av material? Här finns många frågor att besvara, men i slutändan gäller att det är en samverkan mellan Handeln, regering, marknaden och konsumenter. Detta kommer OPEA att försöka belysa under Scanpack 2018!
- Scen:
- Speakers Stage
- Tema:
- Sustainability
14:00
24 oktober
14:00 - 15:00
Nature’s smart material – The power of a tree
Seminariet belyser hur framtidens förpackningsmaterial kan se ut och hur skogen kan användas på bästa sätt. Den röda tråden ligger i att hitta rätt användning för rätt del av trädet och dess komponenter. Utmaningen är att upptäcka och bemästra egenskaper som tidigare processer inte beaktat. Då finns ingen färdig och stabil process att tillgå - allt behöver utvecklas och förnyas.På lång sikt är målet att ersätta allt mera fossilt material med förnyelsebart. Man strävar också efter återanvändning, tryckpapper och well är två exempel på detta. Att skapa kopplingar mellan olika innovationer och kunskaper inom Stora Enso är väsentligt för förnyelse av produktportföljen. Enligt Mikael har han det mest intressanta jobbet på Stora Enso som han gärna talar om!
- Scen:
- Superbrandscenen
- Tema:
- Material
24 oktober
14:00 - 15:00
Integrated electronics in packaging
Imagine a packaging material that senses it´s surroundings and communicates with the outside world. We are exploring what possibilities the integration of active materials inside a paper can open. Here, we will discuss both how to add the active materials in the papermaking process and future applications.
- Scen:
- Scanpack Academy
- Tema:
- Material
24 oktober
14:00 - 15:00
Usability for packaging design – for better easiness to use and understand
Product packaging is made for an unspecified large number of people and the usability such as an easiness to use and understand shall be highly demonstrated.
With the packaging design, brand, shape, and how they are displayed, consumers perform their purchasing behaviour of preferred products based on their instant perception. Primary goal of the usability is to convey the attractiveness of a product to consumers – as the one engaging in packaging design, it is a key that the design specification is easy to produce and understand during the production process after designing of the packaging.
This year 2018, Sweden and Japan celebrate 150 year of diplomatic relation. Sweden and Japan are both forest rich countries and advanced in product packaging design in sustainable way. Packaging designers from both countries will discuss how we can create the usability for packaging design.
- Scen:
- Speakers Stage
14:30
24 oktober
14:30 - 14:55
Sustainable innovations for a better future
Dagens konsumenter är mer miljömedvetna än någonsin, och hela samhället strävar efter en mer hållbar utveckling. Det ställer höga krav på företagets produktutveckling. Simon Boas Hoffmeyer, hållbarhetsdirektör hos Carlsberg Group, förklarar hur Carlsberg arbetar strategiskt för att möta dessa nya krav, med ett nytt industriledande hållbarhetsprogram och med utvecklingen av hållbara förpackningsinnovationer.
- Scen:
- Visutech Digital Academy
15:00
24 oktober
15:00 - 16:00
Delighting shoppers and consumers in a changing world
• Future outlook and the role of packaging • Designing for people and what matters to them • Making packaging a substantial touchpoint to create meaningful connections between your brand and your consumers
- Scen:
- Superbrandscenen
- Tema:
- Design/Branding
24 oktober
15:00 - 15:55
Print Different
Alon Bar-Shany har han haft det globala ansvaret för HP Indigo sedan 2004. Han ansvarar för alla aspekter av utveckling, marknadsföring och distribution av HP Indigo-lösningar till över 4 tusen kunder i 120 länder.
- Scen:
- Visutech Digital Academy
16:00
24 oktober
16:00 - 16:45
Transforming the Packaging industry
The packaging market is entering our next important transmission. Perhaps we’ll see a flip of the entire market that changes it inside and out. It’s exciting times in a very exciting part of the business world. The packaging market is ready – are you?
Within the supply chain, things will happen fast as the market grows, turns digital, and packaging becomes the most important marketing tool around. This market is probably one of the best transformation opportunities of its kind with an endless number of new possibilities.
New digital technology will play a big part in the transformation and originates from the commercial print market that transformed in our last low economy. Jan-Olof Jungersten has over 30 years of experience in the graphic industry. The transformation in packaging will be his fifth professional transformation after the mobile phone, home computer, satellite-TV, and commercial print.
During Scanpack his book “Transmission” is released, in which he examines and reveals his thoughts about the packaging industry transformation. Jan-Olof Jungersten is the CEO and founder of Visutech, which is one of the largest suppliers of digital production solutions for the professional graphic industry in the Nordics. The Visutech HQ is based in Gothenburg with operations in Sweden, Norway, Denmark, and Finland.
- Scen:
- Visutech Digital Academy
- Tema:
- Customer Insights /:: Tryck