Förpackningen – roligare än innehållet?

Trots att jag snart är 25 år är det fortfarande lika roligt och spännande med julen och allt som hör till. Allt från pepparkaksbak och mysiga middagar med nära och kära till julklappsutdelningen. Jag är en sådan som fortfarande är framme och klämmer på paketen som ligger under granen och det är många av mina vänner också. Jag har i år märkt att det var många som valde att slå in julklapparna i de presentlådor som följt med julklappen istället för klassiskt julpapper och snöre. Detta har jag också sett många exempel på i sociala medier. Mer än en har lagt upp bild på sin julgran med ”brandade” kartonger under med texter i stil med ”Gissa vilket paket jag är mest nyfiken på” etc.
Några som förstått detta är marknadsavdelningen på Michael Kors som lagt upp en fin bild på deras presentförpackningar med texten ”No gift wrapping necessary” – Ingen paketinslagning nödvändig.
Det skulle jag vilja kalla bra marknadsföring – på detta sätt blir det ju även en marknadsföringsmöjlighet i konsumentens hem!
/Hanna

michael_kors_blog