Press och media

Här hittar du allt för dig som jobbar med press och media. Tänk på att du måste ackreditera dig för att komma in på mässan.

Här hittar du allt för dig som jobbar med press och media. Tänk på att du måste ackreditera dig för att komma in på mässan.

Pressreleaser och nyheter

Så ska robotautomation optimera den svenska livsmedelsindustrin

Industrier som präglas av säsongsbetonad efterfrågan och hög konkurrens kan effektiviseras med robotautomation. SWIRA, Swedish Industrial Robot Association, arbetar för att främja automation och robotutveckling i den svenska industrin. I år närvarar SWIRA på Scanpack för att dis...

Arbetet bakom det goda ledarskapet

Gerhard Bley, VD på Norrmejerier tillika författare och föreläsare inom ämnet empatiskt ledarskap, gästar Scanpacks jubileumsscen, Packaging Plaza. Han vet mycket om ett holistiskt synsätt, och vilka krafter det kan skapa i en organisation. Men jobbet gör sig inte självt. Det kr�...

Därför ska vi sluta demonisera förpackningsmaterial

Miljöexperten Mark Shayler har designat allt från vägar, gator och kvarter till vitvaror, elektronik och förpackningar. Med utgångspunkt i det egna mottot “det finns inga dåliga material, bara dåliga system” berättar han varför vi befinner oss i en klimatkris. Men framför al...

Presskontakt

Sofia Gustavsson
E-post: [email protected]
Tel: +46 (0)721 41 41 50

Bilder från Scanpack 2022

Logotyper och banners

Banners

Det finns färdiga banners och grafik som får användas.

Ladda ner banners »

Vilken fil ska jag välja?

EPS: Passar om du använder t ex Illustrator, Photoshop, InDesign eller annat rit-, layout- eller bildredigeringsprogram.

PNG och JPG: Passar till webb-publicering och till t ex Word, Excel, PowerPoint eller annat ordbehandlings-, kalkyl- eller presentationsprogram.

Pressackreditering

Du som är journalist, fotograf eller har ett likvärdigt redaktionellt uppdrag är välkommen att ansöka om pressackreditering till Scanpack. Ansökan ska göras i förväg och besked om beviljad ackreditering meddelas tidigast två veckor innan mässan startar. I ansökan behöver du beskriva ditt uppdrag samt var vi kommer kunna ta del av det publicerade materialet, tryckt eller digitalt. Detsamma gäller för dig som är bloggare eller har stora sociala medie-konto.

På begäran av våra utställare och samarbetspartners ackrediterar vi inte annonssäljare eller säljare av reklamtext och TV-medverkan.

Välkommen att ansöka om pressackreditering här »