-
Hem
-
Om Scanpack
-
För utställare
- Utställare
-
Händer på mässan
-
Planera ditt besök
-
När man köper en produkt för förpackningens skull
Jag har hört och läst mycket om Monsters nya design för sin sockerfria energidryck. I alla sammanhang har det enbart varit positiva kommentarer och det har pratats mycket om att de använt ett annat sinne än synen i sin design, nämligen känseln. Vilket spås av bland andra Kristina de Verdier, ambalaj.se, vara en stor trend i år. Man har tryckt ett mönster utanpå den vanliga dekoren som ger en taktil känsla och gör produkten lite mer spännande. Detta är ett inslag som är svårt att fånga bra på bild och även om jag tyckt att förpackningen var snygg så har jag inte tänkt så mycket mer på det. Inte förrän jag såg den på riktigt i butik häromdagen.
Jag gillade den skarpt och återigen köpte jag en produkt jag inte hade planerat att köpa, som jag inte smakat tidigare, bara för att förpackningen var grym!
Design är viktigt!