The Wineagency har vårkänslor och lanserar blommig design

The Wineagency har tillsammans med Happify Communication kommit på den perfekta gå-bort-presenten. De två vanliga, och alltid uppskattade, presenterna blommor och vin har länge varit ett vinnande koncept och nu har det alltså tagits fram en ny blommig design åt vinet Villa Garros Sauvignon. Flaskan, som är insvept i papper, har ett snyggt blommigt mönster som i toppen övergår till helt vitt. Det finurliga är att när man vänder flaskan upp-och-ner och håller i flaskhalsen ser det ut som att man håller i en blombukett. Nu slipper man alltså välja mellan blommor och vin och kan ge det bästa av två världar. Vin och blommor som aldrig vissnar!

Det kommer att släppas 6000 flaskor med denna designen och Ann Burgaz, VD på The Wineagency säger så här: Vi funderar mycket på hur vi ska få våra produkter att sticka ut på hyllan och bevakar därför trender inom olika områden. 2017 ser vi blommönster överallt i mode och inredning och då kom idén – en flaska klädd i papper med färgglatt blomstertryck.

Jätterolig och snygg idé – en tanke jag dock hade velat testa är att sätta texten upp och ner, för att förtydliga att det finns en extra tanke med blommorna och få fler att upptäcka ”vinbuketten”.