Den franska mejeriproducenten En Direct Des Èleveurs kammade hem två prestigefyllda priser...

…i Foodbev’s World Dairy Innovation Awards tillsammans med Ecolean

En Direct Des Èleveurs tog hem priserna Best New Brand or Business samt Best Dairy Packaging Design. Självklart är vi på Ecolean både glada och stolta. Som motivering till priserna sa juryn:

“En Direct Des Éleveurs has a great brand concept – transparent, responsible and traceable – created and run by farmers. Ticks all the right boxes!”  

Prisutdelningen tog plats I Dublin på en galamiddag I samband med Zenith 11th Global Dairy Congress där jag och två kollegor var på plats tillsammans med Fabrice Hégron, grundare av En Direct Des Èleveurs.

 “We are happy to have been recognised as Best Dairy Packaging Design and Best New Brand or Business in the World Dairy Innovation Awards. This is, I think, because of our different model of agriculture, our different model of production and the unique and innovative Ecolean package. Differentiation is always important”, says Fabrice.

Att ens kund blir uppmärksammad på detta sätt är väldigt roligt och när vår förpackning blir uppmärksammad på samma gång känns det otroligt bra. Att vi dessutom vinner pris efter pris visar på att vi gör rätt och att vi har något unikt att erbjuda. Vilket är fantastiskt roligt att vara en del av!

Ja nu blev det mycket på engelska i detta inlägg, men i sin helhet så var hela konferensen (där prisutdelningen ägde rum) väldigt intressant och bra. Det var bra ordnat, spännande presentationer och besökare och vår monter var välbesökt.