Budweiser lanserar burkar och flaskor med personlig touch

Budweiser, som är ett av de populäraste ölmärkena i USA, har lanserat ölburkar och flaskor med ny design. De har bryggt öl sedan 1876 och nu vill de, med sin nya design, hylla de 11 delstater i USA där de har bryggerier. På de nya förpackningarna har Budweiser logotypen bytts ut mot delstaternas namn (Kalifornien, Colorado, Florida, Georgia, Missouri, New Hampshire, New Jersey, New York, Ohio, Texas and Virginia). Under logotypen där det tidigare stått ”The King of Beer” står nu den aktuella delstatens motto, exempelvis står det Eureka på Kaliforniens och under Texas står det Friendship. Längst nere på förpackningen har man skrivit delstatens smeknamn, i Kaliforniens fall The Golden State. Bokstäverna AB i monogrammet har bytts ut till staternas initialer. Förpackningarna, som är limited edition, kommer finnas att köpa i USA under begränsad tid.

 

Kul idé som knyter an konsumenten ytterligare till varumärket, samtidigt som de lär sig mer om företaget.