Nya förpackningar och nya smaker på Coca-Cola Light

Coca ColaCoca-Cola ville tillfredställa sina mer nyfikna fans smaklökar så de pratade med 10 000 personer runt om i USA för att lista ut vad det var målgruppen var ute efter att testa. Undersökningen ledde fram till att man provade fler än 30 olika nya smaker för Coca-Cola Light, allt från botaniska smaker till citrusinfluerade toner. Till slut har man kommit fram till fyra nya : Ginger Lime, Twisted Mango, Zesty Blood Orange och Feisty Cherry. Självklart har man kvar sin vanliga Coca-Cola Light också – de nya dryckerna är alltså en tillökning till produktfamiljen.

Rafael Acevedo, Group Director, Diet Coke för Nordamerika berättar att målgruppen för Coca-Cola Light är väldigt bred med fans som började dricka den redan 1982 när den lanserades och millennials som är på ständig jakt efter nya saker att testa. Därför har man nu tagit fram de nya smakerna och man har även givit dem en helt ny outfit. Man har behållit den tydliga och igenkännliga logotypen och på den klassiska light-läsken har man även den röda färgen i kombination med silver. De andra smakerna har fått nya läskande färger som drar tankarna till respektive smak. Logotypen knyter ihop dem med varumärket.

Jag är såld på de nya förpackningarna, hoppas de är lika goda som de är fina! Frågan är bara om och när de lanseras i Sverige? Annars är detta ett bra argument för att åka till USA eller Canada i vår!