Att tänka utanför boxen

veuve clicquotAtt tänka utanför boxen är ett välkänt uttryck och ett bra sätt att väcka uppmärksamhet på. Veuve Clicquot är ett utmärkt exempel på ett varumärke som gör just det. Ofta när man kommer till flygplatsen finns där nya spännande förpackningar till deras Brut. Ibland är det ett snyggt ”skal” som håller kylan, ibland är det något mer iögonfallande som nu. Den nya flaskan är av metall med ett plastlock och ser ut som en stor tub. Lockande för många olika målgrupper.

Jag fastnade för den och tyckte det var kul att den påminde om skönhetsartiklar. Många finare lotions kommer ofta i tub, medan min pappa direkt tänkte på färg. Med andra ord, två ganska stereotyp-produkter för man och kvinna. Oavsett vad man påminns om så är det en fräck förpackning som väcker nyfikenhet – tänk bara så fin dukning man hade kunnat få med en eller två sådana på bordet och vilket samtalsämne det i sin tur hade blivit. Jag får nog ta en tur till Münchens flygplats och köpa några ”flaskor”!