Fokusområden

 

Inför och under Scanpack 2018 kommer 6 olika fokusområden att stå i centrum:

 
  • Smart Industry
  • Tryck
  • Förpackningsmaterial
  • Hållbarhet
  • Design & Branding
  • E-handel
   

Nedan kan du läsa mer om varje fokusområde.

Scanpack är Nordens enda omfattande evenemang för alla som producerar eller använder förpackningar. Ta del av en unik mötesplats för inspiration, kunskapsutbyte och nätverkande. Årets fokusområden speglar några av de viktigaste faktorerna och aktuella trenderna som påverkar branschen och utvecklingen framåt.


Inför och under Scanpack 2018 kommer följande fokusområden att stå i centrum

Smart Industry
Industri 4.0, smart industri, internet of things, digitalisering och transformation, vad innebär det för dig och vilka utmaningar skapar det för industrin? Upplev de senaste tekniska lösningarna på mässan och lyssna på några av de främsta, ledande företagen och experterna som är med och formar framtidens industri.

Förpackningstryck
Hur ser den moderna tryckindustrin ut och hur utvecklas den i takt med nya teknikförändringar och utmaningar i branschen? Hur påverkar digitala medier branschen? En tydlig trend är fortsatt personifierat innehåll i all digital marknadsföring. Lyssna på de främsta experterna i branschen samt se de senaste lösningarna för modern tryckteknik.

Förpackningsmaterial
Intelligent, aktivt och hållbart material är viktiga komponenter i dagens moderna förpackningar. Upplev ett heltäckande utbud inom förpackningsmaterial från våra utställare på mässan och lyssna på de främsta experterna och de upp ledande aktörerna  som formar branschen.

Hållbarhet
Låt oss vara tydliga. Förändring sker, lyssna på människor och företag som vill göra en förändring för planeten, dess invånare och framtiden.

Design & Branding
Design är en del av ditt företag. Design är det som gör att dina produkter sticker ut och gör ett intryck. Hur gör du det här? Bli inspirerad av flera ledande experter och varumärken som delar sina framgångssagor på Superbrand scenen.

E-handel
Nya affärsmodeller, nytt kundbeteende,  nya konsumentbehov och nya digitala plattformar, hur kan förpackningsindustrin anpassa sig till denna omvärld?