Fakta om besökarna på Scanpack
Branscher (10 vanligaste): Livsmedels- och dryckesindustri, Förpackningsverksamhet, Övrig tillverkningsindustri, Tillverkning av förpackningar/material, Logistik och transport, Kemisk industri, Industri- och Produktdesign, Läkemedel/Medicinteknik, Etiketter, Grafisk industri
Befattningar (10 vanligaste): VD/Ägare, Försäljningschef, Inköpschef, Drift- produktion- underhållsansvarig, Förpackningsansvarig, Produktionschef, Produktionstekniker, Teknisk chef, Produktchef, Marknadschef
Intresseområden (10 vanligaste): förpackningsmaterial, förpackningsmaskiner och utrustning, etikett-och märkutrustning, transportförpackningar, system (maskiner och material), konsumentförpackningar, råvaror, biopack, styr- och reglerutrustning, RFID
Vanliga branscher: Tillverkningsindustri, Kemisk industri, Logistisk och transport, Grafisk industri/tryck, Papper/massa industri, Livsmedels och dryckesindustri
Vanliga befattningar: VD/Ägare, Förpackningschef/-ansvarig, Försäljningschef/-ansvarig, Affärsutvecklingschef/-ansvarig, Produktionstekniker, Inköpschef/-ansvarig, Logistikchef/-ansvarig, Produktionschef/-ansvarig
Vanliga intresseområden: Förpackningsmaterial, Förpackningsmaskiner och utrustning, Etikett-och märkutrustning, Transportförpackningar, System (maskiner och material), Konsumentförpackningar
Länder
- Besökare från 46 länder
- 77% från Sverige
- 16% från övriga nordiska länder
- 7% från resten av världen
Affärsnytta
- Besökarna kom från 4 438 företag
- 85 % påverkar eller beslutar om inköp
- 66 % knöt nya affärskontakter
- 61 % diskuterade konkreta projekt
- 77 % säger att besöket kan leda till affär med en ny leverantör
Syfte med besöket
- 64 % ville få nya idéer och kunskap
- 54 % sökte nya lösningar
- 47 % kom för att nätverka
- 40 % samlade underlag inför inköp eller satsningar
- 37% sökte erfarenhetsutbyte med branschkollegor
Nöjdhet
- 96 % är nöjda med mässan
- 79 % fick sina förväntningar uppfyllda
- 94 % planerar att återvända 2027
- Net Promoter Score (NPS) +35