Press och media

Här hittar du allt för dig som jobbar med press och media. Tänk på att du måste ackreditera dig för att komma in på mässan.

Här hittar du allt för dig som jobbar med press och media. Tänk på att du måste ackreditera dig för att komma in på mässan.

Pressreleaser och nyheter

Därför ska vi sluta demonisera förpackningsmaterial

Miljöexperten Mark Shayler har designat allt från vägar, gator och kvarter till vitvaror, elektronik och förpackningar. Med utgångspunkt i det egna mottot “det finns inga dåliga material, bara dåliga system” berättar han varför vi befinner oss i en klimatkris. Men framför al...

Scanpack gör tidernas satsning: “Här finns allt du söker och lite till!”

I år fyller Skandinaviens största förpackningsmässa 60 år. Och det kommer att märkas! Utställare från hela värdekedjan visar de senaste lösningarna. Dessutom blir det en stor satsning på kostnadsfria seminarier och workshops. – Vi vill bjuda våra besökare på lite extra i �...

Framtidens pappersframställning hänger på en droppe vatten

Ny forskning visar att vi kan fördubbla antalet gånger papper kan återvinnas, vilket kan revolutionera pappersindustrin. Björn Sjöstrand, docent i kemiteknik vid Karlstads universitet, har ägnat många år åt att förstå och förbättra avvattningsprocessen av träfibrer i pappers...

Presskontakt

Sofia Gustavsson
E-post: [email protected]
Tel: +46 (0)721 41 41 50

Bilder från Scanpack 2022

Logotyper och banners

Banners

Det finns färdiga banners och grafik som får användas.

Ladda ner banners »

Vilken fil ska jag välja?

EPS: Passar om du använder t ex Illustrator, Photoshop, InDesign eller annat rit-, layout- eller bildredigeringsprogram.

PNG och JPG: Passar till webb-publicering och till t ex Word, Excel, PowerPoint eller annat ordbehandlings-, kalkyl- eller presentationsprogram.

Pressackreditering

Du som är journalist, fotograf eller har ett likvärdigt redaktionellt uppdrag är välkommen att ansöka om pressackreditering till Scanpack. Ansökan ska göras i förväg och besked om beviljad ackreditering meddelas tidigast två veckor innan mässan startar. I ansökan behöver du beskriva ditt uppdrag samt var vi kommer kunna ta del av det publicerade materialet, tryckt eller digitalt. Detsamma gäller för dig som är bloggare eller har stora sociala medie-konto.

På begäran av våra utställare och samarbetspartners ackrediterar vi inte annonssäljare eller säljare av reklamtext och TV-medverkan.

Välkommen att ansöka om pressackreditering här »