Press och media

Här hittar du allt för dig som jobbar med press och media. Tänk på att du måste ackreditera dig för att komma in på mässan.

Här hittar du allt för dig som jobbar med press och media. Tänk på att du måste ackreditera dig för att komma in på mässan.

Pressreleaser och nyheter

SCANPACK ON TOUR: Träffa oss på IPACK-IMA i Milano

I slutet av maj är våra kollegor Monika Ölund och Pernilla Sandberg på plats i Milano för att besöka förpackningsmässan IPACK-IMA. Är du nyfiken på den nordiska förpackningsmarknaden eller funderar på att ställa ut på Scanpack 2027? Passa på att boka ett möte med Monika och Pernil...

Scanpack Summit: Branschens nyckelaktörer diskuterar framtidens hållbara förpackningar

Text: Bo Wallteg, AGI Media. I samband med Scanpack arrangerade mässan Scanpack Summit, en lunch på hög nivå, både vad gäller platsen i restaurang Heaven på våning 29 i Gothia Towers och när det kom till de speciellt inbjudna gästerna. Avsikten är att skapa en mötesplats för disku...

Tre snabba frågor till Per Oredsson på Nefab

I år ställer den global förpackningsleverantören Nefab ut på Scanpack. Nefab gör kompletta förpackningslösningar för att minimera kostnader och miljöpåverkan. Vi har intervjuat Per Oredsson, VD, för att höra hans tankar inför Scanpack.   Hej Per! Vad är det nyskapande...

Presskontakt

Sofia Gustavsson
E-post: [email protected]
Tel: +46 (0)721 41 41 50

Bilder från Scanpack 2024

Logotyper och banners

Banners

Det finns färdiga banners och grafik som får användas.

Ladda ner banners »

Vilken fil ska jag välja?

EPS: Passar om du använder t ex Illustrator, Photoshop, InDesign eller annat rit-, layout- eller bildredigeringsprogram.

PNG och JPG: Passar till webb-publicering och till t ex Word, Excel, PowerPoint eller annat ordbehandlings-, kalkyl- eller presentationsprogram.

Pressackreditering

Du som är journalist, fotograf eller har ett likvärdigt redaktionellt uppdrag är välkommen att ansöka om pressackreditering till Scanpack. Ansökan ska göras i förväg och besked om beviljad ackreditering meddelas tidigast två veckor innan mässan startar. I ansökan behöver du beskriva ditt uppdrag samt var vi kommer kunna ta del av det publicerade materialet, tryckt eller digitalt. Detsamma gäller för dig som är bloggare eller har stora sociala medie-konto.

På begäran av våra utställare och samarbetspartners ackrediterar vi inte annonssäljare eller säljare av reklamtext och TV-medverkan.

Välkommen att ansöka om pressackreditering här »